" hat geschrieben:Agent: AHL's Perezhogin to be charged
HAMILTON (CP) - Alexander Perezhogin, the American Hockey League player suspended for all of next season for a stick-swinging incident that left an opponent bleeding and convulsing on the ice, will learn Thursday whether he faces criminal charges.
Perezhogin's agent Don Meehan told the Hamilton Spectator Wednesday that he was informed by police about three weeks ago that his client is "going to be charged."
He would not elaborate to the paper on what Perezhogin will be charged with.
Hamilton police said Wednesday they have completed their investigation into the April 30 incident involving Perezhogin, a forward with the Hamilton Bulldogs, and Garrett Stafford, a defenceman with the Cleveland Barons.
Hamilton police scheduled a news conference for Thursday morning to discuss the results of their investigation.
During an AHL playoff game at Hamilton's Copps Coliseum, Stafford swung his stick at Perezhogin, catching him with a glancing blow on the back of the helmet.
Perezhogin retaliated with a two-handed, baseball-like swing to Stafford's face as the Cleveland player was on his knees.
Stafford went into convulsions, blood gushing from his face, and was rushed to hospital. He suffered a concussion, lost several teeth, and needed 20 stitches to repair the gash on his face.
Perezhogin, a native of Kazakhstan who was drafted in 2001 by the Montreal Canadiens, was suspended for the remainder of the playoffs and all of next season.
Stafford was also suspended for six games for his role in the incident. He is not believed to have suffered any permanent injury.
Hamilton police began a criminal investigation after the incident.
Also Thursday, Vancouver Canucks forward Todd Bertuzzi is expected to enter a plea on charges of assault causing bodily harm arising from another violent on-ice incident.
The NHL player was charged in June for sucker-punching Colorado Avalanche player Steve Moore during a game in March. Moore suffered a concussion and broken neck bones, and his NHL future remains in doubt.
Bertuzzi's lawyer has said his client may not appear in court because he does not need to be present to make the plea.
Bertuzzi was suspended indefinitely by the NHL after the incident.
If convicted of the assault charge, he could face up to 18 months in jail, although legal experts consider this unlikely.
Eishockey brutal...
-
- Hockeygott
Eishockey brutal...
Eishockey brutal...
Continental Cup Best Defenceman Trophy Winners:" hat geschrieben:Welcher Meyer? Kann mich an keinen"Meyer" bei den Eisbären erinnern.![]()
1997 Derek Meyer (Eisbären Berlin)
DER Meyer...... und sein Rundumschlag gegen einen der hinterhältigsten Spieler der Liga sollte eigentlich bekannt sein
Eishockey brutal...
Der Mann heißt Derek MAyer" hat geschrieben: Continental Cup Best Defenceman Trophy Winners:
1997 Derek Meyer (Eisbären Berlin)
DER Meyer...... und sein Rundumschlag gegen einen der hinterhältigsten Spieler der Liga sollte eigentlich bekannt sein![]()
Wenige wissen, wieviel man wissen muss, um zu wissen wie wenig man weiß. - William Faulkner
Eishockey brutal...
*lach*...stimmt..." hat geschrieben: Der Mann heißt Derek MAyer

z.B. http://www.azhockey.com/PA/PAccdefence.html
Greetz
Eishockey brutal...
... die Bilder sind grauenhaft und eigentlich nicht zu entschuldigen.
Wer so etwas tut, nimmt billigend die Verletzung seines Gegners in
Kauf. - Völlig egal ob er das so wollte oder nicht.
Strafe finde ich angemessen.
Wer so etwas tut, nimmt billigend die Verletzung seines Gegners in
Kauf. - Völlig egal ob er das so wollte oder nicht.
Strafe finde ich angemessen.
Helden leben lange - Legenden sterben nie.
Eishockey brutal...
Ja also Berifsrisiko is die Sache mit dem Puk schon, aber sowas is unnötig. Das gehört für mich nicht mehr zum Berufsrisiko.Naja gute Bessereung :P :P :P
Eishockey brutal...
Darum in ich natürlich auch für eine Strafe
ops:
ops:
ops: hab ich grade vergessen zu schreiben
ops:
ops:
ops:

Eishockey brutal...
Verdammt, jetzt bin ich auch neugierig geworden!!!
Gibt es irgendwo noch einen Link oder kann mir jemand dieses Video mal schicken??
War damals leider noch kein registrierter User bzw Forumbesucher!!!
Bitte :!: :!: :!:
Gibt es irgendwo noch einen Link oder kann mir jemand dieses Video mal schicken??
War damals leider noch kein registrierter User bzw Forumbesucher!!!
Bitte :!: :!: :!:
Eishockey brutal...
Ohmann, wieso wird mein letzter Eintrag nicht auf dem Forumindex angezeigt??? So schaut des ja nie jemand an. Mag doch des Video!!!

Eishockey brutal...
funktioniert immer noch!!" hat geschrieben: oder
mms://ctvbroadcast.ctv.ca/video/2004/05/01/ctvvideologger2_143kbps_2004_05_01_1083462682.wmv
Im Media-Player eintippen (URL öffnen)!
Eishockey brutal...
Stimmt!!! Danke!
Is echt heftig, versteh die Aufregung, ja!
Das nennt man wohl "über den Kampf ins Spiel kommen" :roll:
Is echt heftig, versteh die Aufregung, ja!
Das nennt man wohl "über den Kampf ins Spiel kommen" :roll:
Eishockey brutal...
wie is das eigentlich?
Der Spieler hat ne Sperre für die gesamte Saison 04/05 bekommen. da die Saison ja jetzt wahrscheinlich ausfällt, wird diese Sperre verschoben auf die folgende Saison?
Der Spieler hat ne Sperre für die gesamte Saison 04/05 bekommen. da die Saison ja jetzt wahrscheinlich ausfällt, wird diese Sperre verschoben auf die folgende Saison?
Eishockey brutal...
" hat geschrieben:wie is das eigentlich?
Das weiß ich zwar nicht, kann es mir aber nur schwer vorstellen.......wäre dann doch zu ungerecht, oder?! Wobei die Amis ja gerne in "Spielen" sperren.....